سازندگی یا ساخن گرایی به معنای چینش است.هدف این نظریه شناسی ساختمان یا اجزای تشکیل دهنده ذهن و هوشیاری است.اعتقاد پیروان این است که یادگیرندگان بر اثاث تجارب شخصی خود،دانش را می سازند.یادگیری زمانی صورت میگیرد که از اندیشه ها و تجارب خود تفسیرهایشخصی داشته باشند.
سازنده گراها نسبت به رویکرد های سنتی ایراد می گرفتند.رویکرد های سنتی عینیت گرا باورش این است که حقیقت و معنا وابسته به اشیاء و مستقل از ذهن آدمیند.اما سازنده گرایان بر این باورند که دانش و حقیقت خارج از ذهن نیستند و هیچ دانشی بدست نمی آید فکر اینکه توسط خود افراد و از تجارب آنها ساخته شده باشد.یادگیری در این نظریه یک موقعیت نظری واحد نیست بلکه به انوان یک مسله ی پیوسته توصف می شود.
منبع:کتاب مکاتب و نظریه های یادگیری فصل چهارم تا صفحه 101
های ,سازنده ,تجارب ,یادگیری ,نظریه ,ذهن ,این است ,رویکرد های ,های سنتی ,است که ,این نظریه
درباره این سایت